ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ- ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ 2014-2015
Το σχολικό έτος 2014-15 ξεκίνησε με αλλαγή στο χώρο της υποδιεύθυνσης. Αποχώρησε λόγω συνταξιοδότησης η κ. Ελένη Τζαμουτζάκη (ΠΕ03) και τη θέση της ανέλαβε η κ. Αργυρώ Αλεξανδροπούλου (ΠΕ05).
Κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους, πραγματοποιήθηκαν για άλλη μία χρονιά πολλές και επιτυχημένες εκπ/κές και επιμορφωτικές δράσεις. Συγκεκριμένα υλοποιήθηκαν προαιρετικά πολιτιστικά και περιβαλλοντικά προγράμματα, έγιναν ενημερωτικές για τους μαθητές και τους γονείς τους συναντήσεις με ειδικούς σε διάφορους τομείς (σχολικός εκφοβισμός, κίνδυνοι διαδικτύου, ΣΕΠ, θέματα υγείας κοκ) και επιμορφωτικές ημερίδες για εκπαιδευτικούς του σχολείου μας και άλλων σχολείων της Ανατ. Αττικής. Οι μαθητές μας μετείχαν σε περισσότερους από κάθε άλλη χρονιά διαγωνισμούς και σημείωσαν πάρα πολλές επιτυχίες! Επίσης, είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν στα πλαίσια μαθημάτων αρκετούς και ποικίλους ενδιαφέροντες χώρους και να παρακολουθήσουν αρκετές θεατρικές παραστάσεις έγκριτων θιάσων στο χώρο του σχολείου κυρίως. Έγιναν πολλές σχετικές με διάφορα μαθήματα προβολές ταινιών και άλλων εργασιών- συχνά μάλιστα ως αποτέλεσμα συνεργασιών εκπ/κών και σε μία προσπάθεια συνδιδασκαλίας και συγχρονισμού δραστηριοτήτων των τμημάτων ίδιας τάξης. Άρτια εξάλλου, υπήρξε και η συνεργασία του Συλλόγου των Διδασκόντων με τη Διεύθυνση και Υποδιεύθυνση του σχολείου καθώς και το Σύλλογο των Γονέων και Κηδεμόνων. Αξίζει ιδιαίτερη μνεία στην καινοτόμο δράση ? πρόγραμμα ενίσχυσης και στήριξης μαθητών και γονέων από την ειδική ομάδα, την κ. Κάτια Τρουμπούκη, ψυχολόγο και την κ. Μαρίνα Σχοινά, κοινωνική λειτουργό, οι οποίες για δεύτερη συνεχή χρονιά συνέδραμαν στην επίλυση θεμάτων σχετικών με την ευαίσθητη ηλικία της εφηβείας και των σχέσεων γονέων-μαθητών- εκπαιδευτικών. Στην προσπάθειά τους είχαν διαρκώς έμπρακτη υποστήριξη από το διευθυντή , κ. Α. Τσαλκίδη και την υποδιευθύντρια, κ. Α. Αλεξανδροπούλου, η οποία εξάλλου, είχε αναλάβει και το συντονισμό της δράσης.
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014:
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2014 :
Έναρξη προαιρετικών προγραμμάτων :
1. ΕΣΥ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΕΓΩ-Εξερευνώντας τη διαφορετικότητα μέσα από το θέατρο και τις τέχνες». Υπεύθυνη καθηγήτρια : κ. Σ. Κούρου (ΠΕ15) Μαθητές 17
2. ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ-Οι μαθητές γράφουν. / «Διαβάζω, γράφω, όνειρα κάνω» Υπεύθυνη καθηγήτρια : κ. Κ. Κανελλάκη (ΠΕ02) Μαθητές 28
3. ΒΙΝΤΕΟΜΟΥΣΕΙΑ: Αποτυπώνοντας ίχνη της προσωπικής μας κουλτούρας» Υπεύθυνοι καθηγητές : κ. Α. Τσαλκίδης (διευθυντής -ΠΕ03), κ. Κ. Κανελλάκη(ΠΕ02) Μαθητές 12
4.ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: «Η διαδικασία της μετανάστευσης ως βιολογική λειτουργία μετακίνησης θηλαστικών-αμφιβίων ? πτηνών στο όρος Πάρνηθα». Υπεύθυνος καθηγητής : κ. Π. Δέδες (ΠΕ16) Μαθητές 23
2) Ενδοσχολική επιμόρφωση εκπ/κών από τον σύμβουλο Παιδαγωγικής Ευθύνης, κ. Α. Σπανό, με θέμα «Τεχνικές διδασκαλίας μαθημάτων βιωματικών δράσεων και ΣΚΖ»
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2014 :
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2014:
2)Συνάντηση ψυχολόγων με μαθητές.
3) Σεμινάριο για εκπ/κούς κλ. ΠΕ05, στο 11ο Γυμνάσιο Αχαρνών. Παρακολούθησε η υποδιευθύντρια κ. Α. Αλεξανδροπούλου.
β)Επίδοση ελέγχων προόδου μαθητών για το Α΄ τρίμηνο.
γ)Πραγματοποίηση χριστουγεννιάτικου bazaar (με τη συνδρομή της
κ. Α. Αλεξανδροπούλου (υποδιευθύντριας) και κ. Σ. Κούρου.)
δ)Εκλογές συλλόγου γονέων και κηδεμόνων.
ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2015:
2) Οι μαθητές του σχολείου παρακολούθησαν τη θεατρική παράσταση «chatroom»,που παρουσίασε η εφηβική σκηνή του Θεάτρου Τέχνης Κάρολος Κουν. Στο τέλος της παράστασης συζήτησαν με τους ηθοποιούς για θέματα εθισμού στο διαδίκτυο και άλλους κινδύνους των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Παρακολούθησαν και πολλοί εκπαιδευτικοί. Υπεύθυνη διοργάνωσης: κ. Κ. Κανελλάκη (ΠΕ02).
Κοπή πίτας στο Δημαρχείο Αχαρνών των σχολικών επιτροπών παρουσία του δημάρχου της πόλης μας, κ. Κασσαβού.
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2015:
2) Οι ψυχολόγοι συνάντησαν και συνομίλησαν με τους μαθητές του Α4.
2) Σεμινάριο των εκπ/κών κλ. ΠΕ11 στην Ελληνογερμανική Σχολή.
3)Συνάντηση της κ. Βοτάκη, εκπροσώπου του φορέα Διαχείρισης Εθνικού Δρυμού Πάρνηθας με την ομάδα του περιβαλλοντικού προγράμματος του κ. Π. Δέδε, στα πλαίσια προγραμματισμού διδακτικής επίσκεψης στην Πάρνηθα.
4) Το απόγευμα η εκπαιδευτικός Σ. Μάρρη (ΠΕ08), παρακολούθησε στο βιβλιοπωλείο ΙΑΝΟΣ το σεμινάριο Science view-bullying.
2) Οι ψυχολόγοι συνομίλησαν με τους μαθητές και τους γονείς του Γ1.
2) Πραγματοποιήθηκε συμβούλιο τάξης για το τμήμα Α2.
ΜΑΡΤΙΟΣ 2015:
β) Επιμορφωτική ημερίδα με τα εξής θέματα:
-«Σχολικός εκφοβισμός» - ομιλία κ. Παπαγεωργίου (υπευθ. Αγωγής Υγείας)
-«Διαδικτυακός εκφοβισμός»- ομιλία κ. Κοτζιά ( ΠΛΗΝΕΤ ΔΔΕ ΑΝΑΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ)
-«Παιδί και οθόνες» - ομιλία κ. Κουρκούλη (ΣΣΝ ΔΔΕ ΑΝΑΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ)
Την εκδήλωση παρακολούθησαν οι μαθητές της Γ΄ τάξης και ο σύλλογος διδασκόντων.
Τα υπόλοιπα τμήματα παρέμειναν σε κλειστούς χώρους σύμφωνα με σχετική διαταγή του Υπουργείου, ως μέσο προφύλαξης από την έκλειψη ηλίου, και μετείχαν σε διάφορες δράσεις σχετικές με το φαινόμενο.
ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2015:
ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΠΑΣΧΑ
β) Απονομή στο σχολείο, επαίνων στους μαθητές που μετείχαν στο διαγωνισμό έκθεσης που διοργάνωσε το Επισκήνιον για την ανάδειξη του αρχαίου θεάτρου Αχαρνών. Όλοι οι μαθητές πήραν και από μία γκραβούρα, ενώ η μαθήτρια Κωνσταντούρα Άννα κέρδισε και tablet!
Βραβείο επίσης απονεμήθηκε στην Κοσμά Αγγελική που κατέκτησε την τρίτη θέση στο Λογ. Διαγωνισμό ποίησης που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Εκδοτών Β. Ελλάδας!!
γ) Συνδιδασκαλία των τμημάτων Β2-Β4 στην αίθουσα εκδηλώσεων. Οι μαθητές έκαναν ομαδικές ασκήσεις με βάση το εκπαιδευτικό λογισμικό ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ και θέμα την «Ασπίδα του Αχιλλέα» και «τα ταφικά έθιμα». Υπεύθυνες καθηγήτριες: Κ. Κανελλάκη (ΠΕ02), Α. Κακολύρη (ΠΕ02)
ΜΑΪΟΣ 2015:
Τα προγράμματα του σχολείου μας, που παρουσιάστηκαν είναι:
1. ΒΙΝΤΕΟΜΟΥΣΕΙΑ: Αποτυπώνοντας ίχνη της προσωπικής μας κουλτούρας»
Υπεύθυνοι καθηγητές : κ. Α. Τσαλκίδης (διευθυντής- ΠΕ03)
κ. Κ. Κανελλάκη (ΠΕ02)
2. ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ-Οι μαθητές γράφουν / «Διαβάζω, γράφω, όνειρα κάνω»
Υπεύθυνη καθηγήτρια : κ. Κ. Κανελλάκη (ΠΕ02)
3. ΕΣΥ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΕΓΩ-Εξερευνώντας τη διαφορετικότητα μέσα από το θέατρο και τις τέχνες».
Υπεύθυνη καθηγήτρια : κ. Σ. Κούρου (ΠΕ15)
4.ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: «Η διαδικασία της μετανάστευσης ως βιολογική λειτουργία μετακίνησης θηλαστικών-αμφιβίων ? πτηνών στο όρος Πάρνηθα»
Υπεύθυνος καθηγητής : κ. Π. Δέδες (ΠΕ16)
Στο σχολείο οι μαθητές της Γ΄ τάξης ενημερώθηκαν από τον κ. Ρηγόπουλο, υπευθ. ΓΡΑΣΕΠ ΑΧΑΡΝΩΝ.
β) Προβολή στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου της ταινίας για τη Σμύρνη της Μαρίας Ηλιού. Παρακολούθησε η Γ΄ τάξη. Υπεύθυνη: κ. Ιωαννίδου (ΠΕ02)
β) Οι μαθητές του 15ου ΔΣ. Αχαρνών επισκέφθηκαν το σχολείο μας στα πλαίσια γνωριμίας με το Γυμνάσιο και της ομαλής μετάβασης από τη μία εκπαιδευτική βαθμίδα στην άλλη. Μαζί τους συνομίλησαν ο διευθυντής, κ. Τσαλκίδης και η υποδιευθύντρια, κ. Αλεξανδροπούλου. Επισκέφτηκαν διάφορους χώρους, όπως τα εργαστήρια φυσικής και Η/Υ, την αίθουσα ξένων γλωσσών, την αίθουσα εκδηλώσεων κλπ.
1. ΒΙΝΤΕΟΜΟΥΣΕΙΑ: Αποτυπώνοντας ίχνη της προσωπικής μας κουλτούρας»
Υπεύθυνοι καθηγητές : κ. Α. Τσαλκίδης- διευθυντής (ΠΕ03)
κ. Κ. Κανελλάκη(ΠΕ02)
Μαθητές 9 : ΠΑΤΡΙΤΣΙΑ ΒΟΥΚΑ, ΒΑΛΙΑ ΚΟΛΠΑΚΙΔΗ, ΑΓΓΕΛΟΣ ΚΟΤΤΑΡΑΣ, ΜΑΡΙΑ ΚΡΙΘΑΡΑ, ΑΘΗΝΑ ΚΥΡΙΑΚΙΔΟΥ, ΜΕΛΙΝΑ ΜΑΡΑΖΟΠΟΥΛΟΥ, ΚΛΑΟΥΝΤΙΑ ΜΕΜΟΥΣΙ, ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΜΠΑΚΑ, ΣΙΙΚΑ ΜΠΑΡΑΚΟΒΑ.
Προβλήθηκαν οι 2 ταινίες που δημιούργησαν οι μετέχοντες μαθητές στα πλαίσια του προγράμματος. Η φωτοαφήγηση «Διάλογος όχι αδιαφορία», με θέμα το σχολικό εκφοβισμό και η ταινία μικρού μήκους «Έφυγε η φίλη μας» με θέμα τη μετανάστευση και το πώς τη βιώνουν οι νέοι και οι φίλοι τους.
2. ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ-Οι μαθητές γράφουν / «Διαβάζω, γράφω, όνειρα κάνω»
Υπεύθυνη καθηγήτρια : κ. Κ. Κανελλάκη (ΠΕ02)
Μαθητές 28: (Α1):ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΥ ΜΑΡΙΑ /(Β1):ΑΒΡΑΜΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ, ΑΓΚΑΪ ΙΡΙΣΑ , ΒΑΡΕΛΑ ΡΟΥΘ, ΓΚΟΛΕΜΗ ΜΑΤΙΝΑ , ΔΑΛΑΜΑΓΚΑΣ ΣΩΤΗΡΗΣ, ΔΕΛΗΚΩΣΤΙΔΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ /(Β2): ΙΟΡΔΑΝΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ, ΚΟΣΜΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΥΡΑ ΑΝΝΑ, ΛΑΖΗ ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ, ΜΑΛΤΕΖΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ/ (Γ1): ΒΟΥΚΑ ΠΑΤΡΙΤΣΙΑ, ΔΕΛΗΜΟΣΗΣ ΑΓΓΕΛΟΣ, ΘΕΟΔΟΣΙΑΔΟΥ ΜΑΡΙΑ, ΘΕΟΤΟΚΑΤΟΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ, ΘΕΟΤΟΚΑΤΟΣ ΛΟΥΚΑΣ, ΠΑΝΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ/ (Γ2): ΔΕΛΗΜΟΣΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ, ΚΟΝΤΟΣ ΑΝΤΩΝΗΣ, ΠΑΝΗΣ ΦΑΝΗΣ/ (Γ3): ΚΟΛΠΑΚΙΔΗ ΒΑΛΙΑ, ΚΟΤΤΑΡΑΣ ΑΓΓΕΛΟΣ, ΚΡΙΘΑΡΑ ΜΑΡΙΑ, ΚΥΡΙΑΚΙΔΟΥ ΑΘΗΝΑ, ΜΑΡΑΖΟΠΟΥΛΟΥ ΜΕΛΙΝΑ, ΜΕΜΟΥΣΙ ΚΛΑΟΥΝΤΙΑ, ΜΠΑΚΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ-ΜΑΡΙΑ, ΜΠΑΡΑΚΟΒΑ ΣΙΙΚΑ
Προβλήθηκε μία παρουσίαση σχετική με το πρόγραμμα, που συνεχίστηκε για τρίτη χρονιά, με πολλές επιτυχίες σε πολλούς λογοτεχνικούς διαγωνισμούς. Παρουσιάστηκαν οι δράσεις, οι κατασκευές, τα βραβεία, όπως και ο απολογισμός των μαθητών και της καθηγήτριας.
3. ΕΣΥ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΕΓΩ-Εξερευνώντας τη διαφορετικότητα μέσα από το θέατρο και τις τέχνες».
Υπεύθυνη καθηγήτρια : κ. Σ. Κούρου (ΠΕ15)
Μαθητές 10: ΠΑΡΑΓΥΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ/ ΛΑΖΗ ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ/ ΜΑΛΤΕΖΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ/ ΜΠΙΤΖΑΚΟΥ ΑΡΙΣΤΕΑ/ ΣΑΪΝΗ ΓΕΩΡΓΙΑ/ ΣΑΪΝΗ ΗΛΕΚΤΡΑ/ ΚΟΤΤΑΡΑΣ ΑΓΓΕΛΟΣ/ ΑΒΡΑΜΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ/ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗ ΣΟΦΙΑ/ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΟΥ ΙΩΑΝΝΑ
Προβλήθηκε μία παρουσίαση για τους σκοπούς του προγράμματος και ακολούθησε ένα μονόπρακτο θεατρικό έργο με τίτλο «Είμαστε διαφορετικοί και τι πειράζει;», έργο με το οποίο διακρίθηκε η μαθήτρια Μαρία Κριθαρά του Γ3, στο διαγωνισμό του Λογ. Εργαστηρίου ΔΔΕ ΑΝΑΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ 2013-14 (στα πλαίσια συνεργασίας των 2 πολιτιστικών προγραμμάτων)
4.ΜΗΝ ΤΟ ΠΕΤΑΣ, ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΕ ΤΟ Μία περιβαλλοντική δράση όπου συμμετείχαν όλοι οι εκπ/κοί και μαθητές του σχολείου με την εποπτεία του κ. Α. Τσαλκίδη (Διευθυντή του σχολείου), της κ. Α. Αλεξανδροπούλου (Υποδιευθύντριας) και της κ. Κούρου.
Προβλήθηκε ένα βιντεάκι για τη σημασία της ανακύκλωσης.
5.ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: «Η διαδικασία της μετανάστευσης ως βιολογική λειτουργία μετακίνησης θηλαστικών-αμφιβίων ? πτηνών στο όρος Πάρνηθα»
Υπεύθυνος καθηγητής : κ. Π. Δέδες (ΠΕ16)
Μαθητές 23: ΚΕΡΑΜΙΩΤΟΥ Ρ./ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΠΟΥΛΟΥ Μ./ ΓΙΑΝΝΑΤΟΥ Δ./ ΒΙΓΛΑΤΖΗΣ Π./ΔΕΛΗΜΟΣΗΣ Α./ΖΑΧΑΡΗΣ Π./ΘΕΟΤΟΚΑΤΟΣ Κ./ΘΕΟΤΟΚΑΤΟΣ Λ./ΒΑΛΚΑΝΗΣ Α./ΚΟΛΑ Π./ΤΣΑΤΣΗΣ Χ./ΤΣΑΝΤ Ι./ΦΩΤΙΑΔΟΥ Ν./ΣΥΚΑΛΟΥ Μ./ΣΤΑΜΟΥΛΗ Ο./ΤΡΕΤΙΑΚ Α./ΦΩΤΙΑΔΗΣ /ΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΣ Χ./ ΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΣ Π./ ΝΑΒΡΟΖΙΔΗΣ /ΠΟΥΜΠΟΥΡΙΔΗΣ /ΣΕΤΕΛΙΔΗΣ /ΤΖΙΑΒΑΡΑΣ.
Προβλήθηκε μία παρουσίαση για την Πάρνηθα, τη χλωρίδα και πανίδα, καθώς και τους κινδύνους που αντιμετωπίζει. Μίλησε και η εκπρόσωπος του Φορέα Διαχείρισης Εθνικού Δρυμού Πάρνηθας, κ. Βοτάκη.
Ακολούθησαν τραγούδια από τη χορωδία.
β) Τελικός ενδοσχολικού πρωταθλήματος. Νίκησαν τα κορίτσια του Γ1 στην Πετοσφαίριση ( για 2η φορά !!) με δεύτερη την ομάδα του Γ3 και στο ποδόσφαιρο τα αγόρια του Γ2 με δεύτερη ομάδα το Β3.
19-6-2015 : Τελική Γιορτή σχολείου με μουσικές και χορευτικές εκδηλώσεις.
ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΡΙΩΝ ΧΡΟΝΩΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥΤο προαιρετικό πολιτιστικό πρόγραμμα Λογοτεχνικό Εργαστήριο άρχισε να υλοποιείται για πρώτη φορά στο 2ο Γ/σιο Αχαρνών το σχολικό έτος 2012-13 και συνεχίστηκε για τρία χρόνια με μεγάλη επιτυχία και διαρκώς αυξανόμενη αποδοχή από μαθητές και γονείς. Την ευθύνη για την υλοποίηση του προγράμματος είχε η κ. Κ. Κανελλάκη (ΠΕ02,φιλόλογος), με την ευγενική συμμετοχή σε εκδρομές και λοιπές εκδηλώσεις, της κ. Ε. Μαργαρίτη (ΠΕ02), ενώ ήταν διαρκής και έμπρακτη από την αρχή όπως και σε όλη τη διάρκεια των 3 χρόνων η υποστήριξη του δ/ντή του σχολείου, κ. Α. Τσαλκίδη (ΠΕ03). Το σχολ. έτος 2012-13, την πρώτη χρονιά, το πρόγραμμα λειτούργησε με τη συμμετοχή ενός ολόκληρου τμήματος, του Α2, ενώ συμμετείχαν και 4 μαθητές της Γ΄ τάξης. (Α2): ΒΑΛΚΑΝΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ, ΔΕΛΗΜΟΣΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ, ΔΟΥΛΚΕΡΟΓΛΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΖΑΧΑΡΗΣ ΠΑΥΛΟΣ, ΘΕΟΔΟΣΙΑΔΟΥ ΜΑΡΙΑ, ΘΕΟΤΟΚΑΤΟΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ, ΘΕΟΤΟΚΑΤΟΣ ΛΟΥΚΑΣ, ΙΓΚΝΑΤ ΙΖΑΜΠΕΛΑ, ΚΟΚΚΑΛΗ ΑΜΑΛΙΑ, ΚΟΛΠΑΚΙΔΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, ΚΟΛΠΑΚΙΔΗ ΒΑΛΙΑ, ΚΟΤΤΑΡΑΣ ΑΓΓΕΛΟΣ, ΚΡΙΘΑΡΑ ΜΑΡΙΑ, ΚΥΡΙΑΚΙΔΟΥ ΑΘΗΝΑ, ΚΩΔΩΝΑΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ, ΜΑΖΗ ΕΜΜΑΝΟΥΕΛΑ, ΜΕΜΟΥΣΙ ΚΛΑΟΥΝΤΙΑ, ΜΠΑΚΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ-ΜΑΡΙΑ, ΜΠΑΡΑΚΟΒΑ ΣΙΙΚΑ, ΠΑΝΗΣ ΦΑΝΗΣ. (Γ3,4): ΒΑΛΚΑΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ, ΓΚΑΓΚΑΝΑΤΣΙΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ, ΜΟΥΣΤΑΚΑΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ, ΜΟΥΣΤΑΚΑΤΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ. Το σχολ. έτος 2013-14, τη δεύτερη χρονιά, στο πρόγραμμα μετείχαν μαθητές από διάφορες τάξεις και τμήματα. (Β1) : ΒΟΥΚΑ ΠΑΤΡΙΤΣΙΑ, ΔΕΛΗΜΟΣΗΣ ΑΓΓΕΛΟΣ, ΖΑΧΑΡΗΣ ΠΑΥΛΟΣ, ΘΕΟΔΟΣΙΑΔΟΥ ΜΑΡΙΑ, ΘΕΟΤΟΚΑΤΟΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ, ΘΕΟΤΟΚΑΤΟΣ ΛΟΥΚΑΣ, ΠΑΝΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ. (Β2): ΔΕΛΗΜΟΣΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ, ΚΟΝΤΟΣ ΑΝΤΩΝΗΣ, ΠΑΝΗΣ ΦΑΝΗΣ. (Β3): ΚΟΚΚΑΛΗ ΑΜΑΛΙΑ, ΚΟΛΠΑΚΙΔΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, ΚΟΛΠΑΚΙΔΗ ΒΑΛΙΑ, ΚΟΤΤΑΡΑΣ ΑΓΓΕΛΟΣ, ΚΡΙΘΑΡΑ ΜΑΡΙΑ, ΚΥΡΙΑΚΙΔΟΥ ΑΘΗΝΑ, ΜΑΖΗ ΕΜΜΑΝΟΥΕΛΑ, ΜΑΡΑΖΟΠΟΥΛΟΥ ΜΕΛΙΝΑ, ΜΕΜΟΥΣΙ ΚΛΑΟΥΝΤΙΑ, ΜΙΛΑΝΙ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ, ΜΠΑΚΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ-ΜΑΡΙΑ, ΜΠΑΡΑΚΟΒΑ ΣΙΙΚΑ. (Α2): ΜΑΡΙΑ ΙΟΡΔΑΝΙΔΟΥ, ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΚΟΣΜΑ, ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ ΛΑΖΗ, ΦΩΤΕΙΝΗ ΜΠΟΥΚΗ. (Α1): ΑΒΡΑΜΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ, ΑΓΚΑΪ ΙΡΙΣΑ, ΔΑΛΑΜΑΓΚΑΣ ΣΩΤΗΡΗΣ. Το σχολικό έτος 2014-15, την τρίτη χρονιά, στο πρόγραμμα πήραν μέρος και πάλι από διάφορα τμήματα και τάξεις. (Α1): ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΥ ΜΑΡΙΑ. (Β1):ΑΒΡΑΜΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ, ΑΓΚΑΪ ΙΡΙΣΑ , ΒΑΡΕΛΑ ΡΟΥΘ, ΓΚΟΛΕΜΗ ΜΑΤΙΝΑ , ΔΑΛΑΜΑΓΚΑΣ ΣΩΤΗΡΗΣ, ΔΕΛΗΚΩΣΤΙΔΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ. (Β2): ΙΟΡΔΑΝΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ, ΚΟΣΜΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΥΡΑ ΑΝΝΑ, ΛΑΖΗ ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ, ΜΑΛΤΕΖΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ (Γ1): ΒΟΥΚΑ ΠΑΤΡΙΤΣΙΑ, ΔΕΛΗΜΟΣΗΣ ΑΓΓΕΛΟΣ, ΘΕΟΔΟΣΙΑΔΟΥ ΜΑΡΙΑ, ΘΕΟΤΟΚΑΤΟΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ, ΘΕΟΤΟΚΑΤΟΣ ΛΟΥΚΑΣ, ΠΑΝΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ. (Γ2): ΔΕΛΗΜΟΣΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ, ΚΟΝΤΟΣ ΑΝΤΩΝΗΣ, ΠΑΝΗΣ ΦΑΝΗΣ. (Γ3): ΚΟΛΠΑΚΙΔΗ ΒΑΛΙΑ, ΚΟΤΤΑΡΑΣ ΑΓΓΕΛΟΣ, ΚΡΙΘΑΡΑ ΜΑΡΙΑ, ΚΥΡΙΑΚΙΔΟΥ ΑΘΗΝΑ, ΜΑΡΑΖΟΠΟΥΛΟΥ ΜΕΛΙΝΑ, ΜΕΜΟΥΣΙ ΚΛΑΟΥΝΤΙΑ, ΜΙΛΑΝΙ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ, ΜΠΑΚΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ-ΜΑΡΙΑ, ΜΠΑΡΑΚΟΒΑ ΣΙΙΚΑ.
Το πρόγραμμα είναι προαιρετικό, και ως εκ τούτου, μαθητές και καθηγητές έμεναν στο σχολείο πέρα του διδακτικού ωραρίου, ενώ φυσικά η περισσότερη εργασία γινόταν στο σπίτι (έμπνευση, σύνθεση, συγγραφή, διόρθωση?). Μέσα από ασκήσεις δημιουργικής γραφής, κυρίως με τη μορφή παιχνιδιού, τα παιδιά κατάφεραν να τυπώσουν στο «χαρτί» ό,τι τους προβλημάτιζε, τους προκαλούσε το ενδιαφέρον ή τους συγκινούσε? Αρχικά πιο διστακτικά, στη συνέχεια πιο δυναμικά, ανακάλυψαν τον υπέροχο κόσμο της φαντασίας και του συναισθήματος, όπως και τον τρόπο να τα μετατρέπουν σε λογοτεχνικό λόγο. Αποτέλεσμα;
Και να ευχαριστήσω εδώ τους συναδέλφους καθηγητές του σχολείου μας, που στήριξαν αυτές τις δράσεις: τον κ. Δέδε, (μουσικό), την κ. Μάρρη (αισθητικής αγωγής) και την κ. Κούρου (οικ. οικονομίας). Η πρώτη ομάδα των «Μικρών Λογοτεχνών» του 2ου Γ/σίου Αχαρνών, αποφοιτώντας το Ιούνιο του 2015, είναι έτοιμη να ανοίξει τα φτερά της στην επόμενη βαθμίδα κι όχι μόνο, συνεχίζοντας το δημιουργικό και γεμάτο πνευματική και ηθική ανάταση ταξίδι που ξεκινήσαμε μαζί πριν τρία χρόνια. Απ? την άλλη, οι νεότεροι «Μικροί Λογοτέχνες», είναι οι φερέλπιδες συνεχιστές τους! ΑΧΑΡΝΕΣ ΙΟΥΝΙΟΣ 2015 Κ. ΚΑΝΕΛΛΑΚΗ Ο ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Το Σχολείο αποτελεί μια δημοκρατικά οργανωμένη κοινότητα που διασφαλίζει τη συνεργασία των μελών του χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις αλλά με αμοιβαίο σεβασμό και αποδοχή της προσωπικότητας κάθε μέλους της σχολικής κοινότητας. Ο Κανονισμός, περιλαμβάνει όρους και κανόνες, κατανομή αρμοδιοτήτων και ευθυνών, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας, οι οποίοι αφενός εμπεδώνουν τη δημοκρατική λειτουργία του σχολείου και αφετέρου διαμορφώνουν ένα παιδαγωγικό και διδακτικό κλίμα που διευκολύνει την απρόσκοπτη, μεθοδική και αποτελεσματική λειτουργία του. Μέσω των συμφωνημένων όρων και κανόνων του Κανονισμού του Σχολείου επιδιώκεται:
σχολικής κοινότητας.
Ι. Διδακτικό ωράριο Η έναρξη, η λήξη, η διάρκεια μαθημάτων του υποχρεωτικού προγράμματος και τα διαλείμματα καθορίζονται από σχετική απόφαση του ΥΠΑΙΘ και ανακοινώνεται στην ιστοσελίδα του Σχολείου. Το διδακτικό έτος ορίζεται από την 1η Σεπτεμβρίου κάθε έτους και λήγει την 30η Ιουνίου του επόμενου έτους. II. Προσέλευση στο σχολείο Τα μαθήματα αρχίζουν καθημερινά στις 8:15 π.μ. Οι μαθητές προσέρχονται στο σχολείο εγκαίρως, πριν από την έναρξη των μαθημάτων. Αμέσως μετά, οι μαθητές πηγαίνουν στις αίθουσες διδασκαλίας. Οι απουσιολόγοι σημειώνουν στο απουσιολόγιο τους απόντες και το παραδίδουν στους/στις εκπαιδευτικούς. Μετά την πρωινή συγκέντρωση η εξώπορτα του σχολείου κλείνει. Όσοι προσέρχονται με καθυστέρηση, για να μην δημιουργείται αναστάτωση στη διδακτική/μαθησιακή διαδικασία, παρουσιάζονται πρώτα στο γραφείο της Διεύθυνσης προκειμένου να πάρουν άδεια για να προσέλθουν στο μάθημά τους. Αν δεν γίνουν δεκτοί στην τάξη παίρνουν απουσία.
ΙΙΙ. Παραμονή στο σχολείο Οι μαθητές πρέπει να εισέρχονται στην τάξη αμέσως μόλις χτυπήσει το κουδούνι. Εφόσον εισέλθει ο διδάσκων στην αίθουσα διδασκαλίας δεν επιτρέπεται η είσοδος σε κανέναν μαθητή. Οι θέσεις των μαθητών μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας καθορίζονται σε συνεργασία με τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος. Αλλαγή θέσης επιτρέπεται μετά από συνεννόηση με τον διδάσκοντα καθηγητή. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων κανένας μαθητής, από τους προσελθόντες στο σχολείο, δεν επιτρέπεται να απουσιάζει αδικαιολόγητα από την αίθουσα διδασκαλίας. Δεν επιτρέπεται η κατανάλωση φαγητού, καφέ και αναψυκτικού στην αίθουσα διδασκαλίας. ΙV. Αποχώρηση από το σχολείο Οι μαθητές/ριες σε καμία περίπτωση δεν φεύγουν από το Σχολείο πριν τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας για να προσέλθει στο Σχολείο και να παραλάβει το παιδί του, συμπληρώνοντας το σχετικό έντυπο. Τέλος, εάν κάποιος γονέας/κηδεμόνας χρειαστεί, για ειδικό λόγο να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει τη Διεύθυνση του Σχολείου. V. Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου Το Σχολείο μας εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ. Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται έγκαιρα για προγραμματισμένες ή έκτακτες (γνωστές όμως εκ των προτέρων) αλλαγές που προκύπτουν στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα, κατά της διάρκεια του σχολικού έτους, όπως επίσης και αλλαγές που σχετίζονται με αλλαγή διδασκόντων/ουσών ως προς τα γνωστικά αντικείμενα. VI. Απουσίες μαθητών Για την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών/ριών ευθύνονται εξ ολοκλήρου οι κηδεμόνες τους. Οι γονείς/κηδεμόνες οφείλουν να ενημερώνουν το Σχολείο για την απουσία των παιδιών τους. VII. Διαδικασίες ενημέρωσης μαθητών, γονέων και κηδεμόνων Η ενημέρωση μαθητών, γονέων και κηδεμόνων γίνεται μέσω των ακόλουθων τρόπων: • Ιστοσελίδας του Σχολείου.
Διδασκόντων/ουσών, ημέρες και ώρες.
3. ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΖΩΗ Ι. Φοίτηση: Η φοίτηση των μαθητών/ριών, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, είναι καθήκον και υποχρέωση τους. Η συμμετοχή τους οφείλει να είναι τακτική, ενεργός και συστηματική. Η ελλιπής φοίτησή τους, και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, δυσχεραίνει τόσο το σχολικό έργο όσο και την πρόοδό τους. II. Σχολικοί χώροι Η συνεργασία όλων είναι απαραίτητη, για να διατηρηθεί ένα καθαρό και ευχάριστο σχολικό περιβάλλον, κατάλληλο για μάθηση. Για την επιτυχία αυτού του σκοπού οι μαθητές:
Επισημαίνεται ότι, μαθητής που προκαλεί φθορά στην περιουσία του Σχολείου, ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον κηδεμόνα του. III. Διάλειμμα Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές/ριες οφείλουν να βγαίνουν στον αύλειο χώρο, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός στις αίθουσες διδασκαλίας και στους διαδρόμους και να μειώνεται η πιθανότητα ατυχημάτων. Με την ολοκλήρωση κάθε διδακτικής ώρας, ο/η εκπαιδευτικός εξέρχεται τελευταίος/α, αφού κλειδώσει την αίθουσα. Σε περίπτωση κακοκαιρίας ορίζονται από το Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών οι πλέον κατάλληλοι χώροι για την παραμονή των μαθητών/ριών. Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού, ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων αλλά και χρόνος ικανοποίησης σωματικών αναγκών (φαγητό, νερό, τουαλέτα). Οι μαθητές/ριες αλληλοεπιδρούν, παίζουν αρμονικά και για οποιοδήποτε πρόβλημα ή δυσκολία αντιμετωπίζουν, απευθύνονται στον εφημερεύοντα εκπαιδευτικό που βρίσκεται εκεί. IV. Εμφάνιση Η εμφάνιση των μαθητών/τριών οφείλει να χαρακτηρίζεται από ευπρέπεια. Θα πρέπει να αποφεύγονται φαινόμενα επίδειξης∙ οι υπερβολές δεν συνάδουν με τη μαθητική ιδιότητα. V. Συμπεριφορά - Δικαιώματα – Υποχρεώσεις Η συμπεριφορά των μαθητών πρέπει να διέπεται από δημοκρατικό ήθος, σεβασμό στο εκπαιδευτικό, διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό, στους συμμαθητές τους, στη σχολική περιουσία, καθώς και στην δική τους προσωπικότητα.
Οι μαθητές θα πρέπει να:
VΙ. Άλλα θέματα Επισημαίνεται ότι:
VIΙ. Παιδαγωγικός έλεγχος H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος είναι ένας σημαντικός παράγοντας της διαδικασίας αντιμετώπισης της παραβατικότητας στον σχολικό χώρο. Τα χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι τα ακόλουθα:
Αρκετές όμως είναι οι περιπτώσεις που οι μαθητές/ριες προβαίνουν σε μη αποδεκτές συμπεριφορές σε σχέση με τον κανονισμό λειτουργίας. Τα θέματα μη αποδεκτής συμπεριφοράς των μαθητών/ριών στο Σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας των γονέων/κηδεμόνων με τον/την εκπαιδευτικό της τάξης, τον/τη Σύμβουλο Σχολικής ζωής, τον/τη Διευθυντή/ρια της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών και τον/τη Συντονιστή/ρια Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού. Οι σωματικές ποινές δεν επιτρέπονται. Το Σχολείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι ώστε οι μαθητές/ριες να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες, να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες. Αν η συμπεριφορά του μαθητή και της μαθήτριας δεν εναρμονίζεται με την ιδιότητά του και αποκλίνει από την τήρηση του εσωτερικού κανονισμού του Σχολείου, τότε αντιμετωπίζει τον παιδαγωγικό έλεγχο, σύμφωνα με τις αρχές της ψυχολογίας και παιδαγωγικής που διέπουν την ηλικία του. Τα θέματα παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών/ριών στο Σχολείο αντιμετωπίζονται με βάση την κείμενη νομοθεσία.
VIII. Σχολικές Δραστηριότητες Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά δραστηριοτήτων, εντός και εκτός Σχολείου που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, και γι’ αυτό είναι αναγκαίο να υπάρχει στην αρχή του σχολικού έτους σχεδιασμός που θα λαμβάνει υπόψη παιδαγωγικά κριτήρια. Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες τα παιδιά εμπλουτίζουν τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις, τις συνδέουν με την καθημερινή ζωή, αποκτούν δεξιότητες ζωής, ευαισθητοποιούνται σε διάφορα κοινωνικά θέματα, διευρύνουν τους ορίζοντες τους και κάνουν πράξη όσα μαθαίνουν στα Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων και στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων. Το Σχολείο επιδιώκει την ευαισθητοποίηση των γονέων/κηδεμόνων και τη συμμετοχή όλων των μαθητών/ριών στις επετειακές, μορφωτικές, πολιτιστικές, αθλητικές εκδηλώσεις. Απώλεια χρημάτων ή αντικειμένων αξίας Το Σχολείο δεν φέρει ευθύνη σε περίπτωση απώλειας χρημάτων ή αντικειμένων αξίας που οι μαθητές φέρουν τυχόν μαζί τους.
4.Επικοινωνία και Συνεργασία Γονέων/Κηδεμόνων-Σχολείου I . Σημασία της επικοινωνίας και της συνεργασίας Σχολείου-οικογένειας Πολύ σημαντική παράμετρος της συνολικής λειτουργίας του Σχολείου και του κλίματος που δημιουργείται είναι η επικοινωνία και η εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/ριών και με τον Σύλλογο Γονέων. Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο Σχολείο ενισχύεται από τη θετική στάση των γονέων/κηδεμόνων προς το Σχολείο και τον εκπαιδευτικό. Οι γονείς/κηδεμόνες είναι σημαντικό να συνεργάζονται στενά με το Σχολείο, προκειμένου να παρακολουθούν την αγωγή και την επίδοση των παιδιών τους σε τακτική βάση, συμμετέχοντας στις ενημερωτικές συναντήσεις που οργανώνονται από το Σχολείο. Θεωρείται αυτονόητη η στενή συνεργασία και επικοινωνία των γονέων/κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς και τον/τη Διευθυντή/ρια του Σχολείου στην επίλυση ζητημάτων που τυχόν προκύψουν. II. Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/ριών κάθε Σχολείου συγκροτούν τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων, που φέρει την επωνυμία του Σχολείου και συμμετέχουν αυτοδικαίως σε αυτόν. Ο Σύλλογος Γονέων/Κηδεμόνων βρίσκεται σε άμεση συνεργασία με τον/τη Διευθυντή/ρια, τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών του Σχολείου, αλλά και με τον/την Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής του Δήμου. III. Σχολικό Συμβούλιο Σε κάθε σχολική μονάδα λειτουργεί το Σχολικό Συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχουν ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών, το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων, ο εκπρόσωπος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τρεις εκπρόσωποι των μαθητικών κοινοτήτων, που ορίζονται με απόφαση του Συμβουλίου τους. Έργο του Σχολικού Συμβουλίου είναι η εξασφάλιση της ομαλής λειτουργίας του Σχολείου με κάθε πρόσφορο τρόπο, η καθιέρωση τρόπων επικοινωνίας διδασκόντων/ουσών και οικογενειών των μαθητών και του σχολικού περιβάλλοντος. IV. Η σημασία της σύμπραξης όλων Ένα ανοιχτό, συνεργατικό, συμπεριληπτικό και δημοκρατικό Σχολείο έχει ανάγκη από τη σύμπραξη όλων −μαθητών/ριών, εκπαιδευτικών, Διευθυντή/ριας, Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, Σχολικής Επιτροπής, Τοπικής Αυτοδιοίκησης−, για να επιτύχει στην αποστολή του.
5: Πολιτική του Σχολείου για την προστασία από πιθανούς κινδύνους Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών Ο/Η Διευθυντής/ρια του Σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών του Σχολείου, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Στις περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, κανένα παιδί δεν αποχωρεί από το Σχολείο μόνο του. Τα παιδιά παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους. Όσον αφορά την προστασία από σεισμούς και φυσικά φαινόμενα, επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη Διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου του Σχολείου, με την υλοποίηση ασκήσεων ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Επίσης, ο/Διευθυντής/ρια ενημερώνει τους/τις μαθητές/τριες, καθώς και τους γονείς/κηδεμόνες, για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών. Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες Διευθυντές/Διευθύντριες, Προϊστάμενοι/Προϊστάμενες οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.
Ειδικό σχέδιο αποχώρησης λόγω έκτακτων συνθηκών Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, για την ασφάλεια των παιδιών έχει καταρτιστεί σχέδιο διαφυγής και προς τούτο πραγματοποιούνται τακτικά ασκήσεις ετοιμότητας.
6.Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας- Διαδικασίες διασφάλισης της εφαρμογής του Ο κοινά συμφωνημένος Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρηση του από τους/τις μαθητές/ριες, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς/κηδεμόνες με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, ώστε να έχει πληρότητα, γενική αποδοχή και εφαρμογή, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Σχολείου. Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του. Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον/τη Διευθυντή/ρια και τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας. Ο κανονισμός κοινοποιείται σε όλους τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/ριών προς ενημέρωσή τους.
Πρ.30/26-01-2021
Ο Διευθυντής
ΤΣΑΛΚΙΔΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ- ΑΡΤΕΜΙΟΣ (ΠΕ03) |
Συμμετοχή σε μαθητικό διαγωνισμό για τα δάση και τη δασοπονίαΠανελλαδικός μαθητικός διαγωνισμός για τα δάση και τη δασοπονία ?Young People in European Forests? 2016
Το Σάββατο 23 Απριλίου 2016 και ώρα 10.00 πραγματοποιήθηκε ο διαγωνισμός για τα δάση ?Young People in European Forests?. Tο σχολείο μας συμμετείχε με 3 μαθήτριες της Γ΄ γυμνασίου, την Μαρία Ιορδανίδου Γ2, την Άννα Κωνσταντούρα Γ2 και την Γεωργία Σαΐνη Γ4. Το διαγωνισμό διοργάνωσε ο Φορέας Διαχείρισης Εθνικού Δρυμού Πάρνηθας, η Γενική Δ/νση Ανάπτυξης και Προστασίας Δασών και Αγροπεριβάλλοντος και οι περιφερειακές δασικές υπηρεσίες. Ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 23 Απριλίου 2016 και ώρα 10.00 π.μ. στα ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ στο Αμφιθέατρο της Πληροφορικής. Την ομάδα προετοίμασε η καθηγήτρια κ. Κούρου Σταυρούλα της οικιακής οικονομίας (ΠΕ15). ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ κ. ΑΛΚΗΣ ΖΕΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣΤην Τετάρτη 20-4-2016, μας τίμησε με την παρουσία της η πολυαγαπημένη και πολυβραβευμένη συγγραφέας, κ. Άλκη Ζέη. Στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας, είχαν τη χαρά να συνομιλήσουν μαζί της, οι μαθητές του Λογοτεχνικού Εργαστηρίου, καθώς και άλλοι μαθητές της Γ΄ τάξης. Παρευρέθηκαν ο διευθυντής του σχολείου, κ. Τσαλκίδης, η υποδιευθύντρια, κ. Α. Αλεξανδροπούλου και πολλοί εκπαιδευτικοί του σχολείου. Υπεύθυνη για την εκδήλωση ήταν η κ. Κ. Κανελλάκη (ΠΕ2), που είχε αναλάβει και το συντονισμό της δράσης «5ος μαραθώνιος ανάγνωσης: ο θαυμαστός κόσμος της Άλκης Ζέη», που διοργάνωσαν οι εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ, στο πλαίσιο της οποίας, οι μαθητές μελέτησαν βιβλία και συμπλήρωσαν σχετικά ερωτηματολόγια. Οι μαθητές του Λογοτεχνικού Εργαστηρίου (Ρουθ Βαρελά, Μάρω Καραγιαννίδου και Μαρία Αβραμίδου) κατασκεύασαν χειροποίητη κάρτα, με ζωγραφιές εμπνευσμένες από τα έργα της κ. Ζέη και συνέθεσαν ποίημα προς τιμήν της με αναφορά σε γνωστά έργα της. Της πρόσφεραν, εκ μέρους όλου του σχολείου, μια υπέροχη ανθοδέσμη ενώ άλλοι μαθητές της χάρισαν άλλα δώρα. Όλοι, μικροί και μεγάλοι ενθουσιάστηκαν με την γλυκύτητα, την πραότητα και την αμεσότητα στο λόγο της προσφιλούς επισκέπτριας, που δεν παρέλειψε- δίχως προσπάθεια διδακτισμού- να συμβουλέψει τους εκκολαπτόμενους «Μικρούς Λογοτέχνες» αλλά και όλα τα παιδιά «να διαβάζουν, να διαβάζουν, να διαβάζουν λογοτεχνία!». Με αγάπη και κατανόηση προς τη νέα γενιά, ανέφερε ότι είναι πολλές και ποικίλες οι πιέσεις που δέχονται τα σημερινά παιδιά, που απ? την άλλη έχουν και πολύ περισσότερες ευκαιρίες, μέσω τεχνολογίας για πνευματική πρόοδο. Χαρακτηριστικά αποσπάσματα των ερωταποκρίσεων: «Εμπνέεστε τα έργα σας από προσωπικά βιώματα ή όχι;» « Έχω γράψει πολλά στοιχεία από τη ζωή μου μέσα στα έργα μου. Και βέβαια, το τελευταίο, το «Φάμπερ νούμερο δύο», είναι καθαρά αυτοβιογραφικό?» «Από πού εμπνευστήκατε την «Κωνσταντίνα με τις αράχνες»; « Σ? αυτό το βιβλίο δεν έχω προσωπικά στοιχεία. Συζητούσα με γονείς που αντιμετώπιζαν τέτοια προβλήματα με τα παιδιά τους και θέλησα να ασχοληθώ για να ευαισθητοποιήσω γονείς και παιδιά. Επισκεπτόμουν το ΚΕΘΕΑ για δύο χρόνια, συνέλεγα πληροφορίες γι α την εξάρτηση και την απεξάρτηση από τα ναρκωτικά και μετά δημιούργησα το κορίτσι της ιστορίας?» «Και η συνέχεια της ιστορίας; Τι απέγινε το κορίτσι;» «Επέλεξα αυτό το αόριστο τέλος, γιατί ακριβώς όταν ξεκινάς την απεξάρτηση, ποτέ δεν ξέρεις τη συνέχεια?» «Πόσο χρόνο χρειάζεται για να ολοκληρωθεί ένα έργο; Πώς δημιουργεί ένας συγγραφέας; Πώς του γεννιέται η ιδέα, η έμπνευση;» « Κάποια έργα μου χρειάστηκαν 2-3 χρόνια. Κάποιο μου πήρε περισσότερο. Μια σωστή δουλειά απαιτεί το χρόνο της, δεν μπορεί να γράφεις σελίδες σε λίγους μήνες? Αν βέβαια θέλεις να δημιουργήσεις ένα σοβαρό έργο κι όχι απλά ένα ευπώλητο βιβλίο (?) Όταν γεννηθεί μια ιδέα στο μυαλό μου τη δουλεύω διαρκώς, γράφω και διορθώνω, μια διαδικασία που κρατά πολύ κι όταν νιώθω ότι είναι ολοκληρωμένο το κείμενό μου, μόνο τότε το δίνω στον εκδότη. Μέχρι τότε δεν το συζητώ με κανένα (?) Όσο για τον τίτλο, συνήθως όταν αρχίζω να γράφω, ξέρω και τον τίτλο. Σε κάποιο βιβλίο μου πρώτα έγραψα την τελευταία φράση, που δεν την άλλαξα καθόλου?» «Έχετε δεχθεί αρνητικές κριτικές και πώς νιώσατε;» « Το πρώτο βιβλίο μου πολεμήθηκε πολύ. Αν δεν είχα κοντά μου το σύζυγό μου, τη Διδώ Σωτηρίου και τον εκδότη μου, τους δικούς μου ανθρώπους, που πίστευαν σε μένα, ίσως να τα είχα παρατήσει? Έχω κρατήσει τα αρνητικά σχόλια. Αν πιστεύεις στον εαυτό σου και ξέρεις ότι κάνεις σωστή δουλειά, τα ξεπερνάς? «Με τη Ζωρζ Σαρρή είχατε σκεφτεί να συνεργαστείτε;» «Μου το είχε προτείνει αλλά είχα αρνηθεί, γιατί δουλεύω πάντα μόνη μου? Ήμασταν και τόσο διαφορετικοί χαρακτήρες?» Ήταν μία αξέχαστη εμπειρία για όλους! |